11 de desembre 2020
El fons ICF Venture Tech II inverteix a Ray Electric Motors

La companyia de motos elèctriques ha tancat una ronda de finançament de 2,5 milions d'euros. Entre els seus inversors hi ha diversos Family Offices de Barcelona i el fons de capital risc ICF Venture Tech II de l'ICF. La Factory Sotre s’inaugurarà el gener de 2021 i els primers models de la marca sortiran de producció en el segon trimestre del mateix any.

Equip de l'empresa Ray Electric

Barcelona, 10 de desembre de 2020.- Ray Electric Motors obre les seves portes a Sant Joan Despí (Barcelona), on ha ubicat la seva fàbrica i botiga de motocicletes elèctriques. En un panorama marcat per la crisi econòmica provocada per la Covid-19, Ray Electric Motors es desmarca d’aquest context negatiu i es presenta al mercat de les dues rodes amb una inversió inicial total de més de 3 milions d’euros.

Els fundadors i inversors originals del projecte han cobert la inversió necessària al període 2019-2020 i, al novembre de 2020, s’ha tancat una ronda de finançament de 2,5 milions d'euros liderada per diferents Family Offices de Barcelona i l’ICF a través del seu fons de capital risc ICF Venture Tech II, focalitzat en invertir en empreses que impulsen projectes innovadors i tecnològics amb un alt potencial de creixement. Des de l’ICF expliquen que “RAY reuneix un equip solvent, amb experiència contrastada i amb una clara aposta per un producte innovador i de qualitat al sector del vehicle elèctric, que és estratègic per al país”.

Addicionalment, el Ministeri d’Indústria també ha concedit una línia de crèdit a la companyia mitjançant un préstec participatiu a través d’ENISA (Empresa Nacional d’Innovació S.A.).

La companyia catalana compta actualment amb deu treballadors i preveu arribar a una plantilla de 25 persones, i inaugurarà la Factory Store, botiga situada a la pròpia fàbrica, al gener de 2021, quan els clients podran començar a acudir per a provar les motos. Actualment, la fàbrica es troba en fase de preparació per a la producció en sèrie, els primers models sortiran en el segon trimestre de 2021 i, al primer any, auguren una capacitat de producció de 1.000 unitats.

Ray Electric Motors és una empresa de kilòmetre zero, ja que està desenvolupant un ecosistema on la majoria dels seus proveïdors són locals. Actualment ja treballa amb més de 25 empreses en el seu entorn, una xifra que augmentarà en els propers mesos, fet que contribuirà a generar llocs de treball indirectes addicionals.

“Ray Electric Motors neix en el que podria semblar el pitjor moment. Però, especialment perquè és un moment tan complicat, es necessiten projectes que ens permetin reinventar-nos i fer les coses d’una forma diferent”, explica Íñigo Raventós Basagoiti, CEO i cofundador de la companyia. “Creiem fermament que cal tornar a crear indústria. Hem de tornar a fabricar localment i generar valor, coneixement i un ecosistema local centrat en la mobilitat elèctrica”.

Si bé el territori de llançament és inicialment Barcelona, la companyia es planteja l’objectiu d’anar afegint punts de distribució en les principals ciutats d’Espanya en 2021 i començarà la seva expansió internacional en diferents països d’Europa en 2022. De moment, tots els clients poden reservar una de les seves motocicletes a la pàgina web www.ray.eco.

Els models RAY es dirigeixen a usuaris particulars que necessiten una solució de mobilitat diària i sostenible als entorns tant urbans com interurbans. Les seves prestacions la fan el mitjà ideal per a circular per autovies i autopistes.

RAY 7.7, la primera moto del món amb seient regulable en alçada

Ray Electric Motors acaba de presentar les primeres imatges de la nova RAY 7.7, disponible en una potència equivalent a 125cc, i que aconsegueix una velocitat màxima de 125 km/h, la més alta del seu segment. A més, és el primera scooter en el món que incorpora la possibilitat d'ajustar l'alçada del seient, podent triar entre tres posicions per a adaptar-se a les necessitats del conductor a cada moment, amb una alçada màxima de 800mm i una mínima de 758mm.

Aquest model evidencia la clara aposta de Ray Electric Motors per la I+D, ja que ofereix al conductor tecnologies noves com un navegador incorporat, una cosa molt poc habitual en el sector de les motocicletes, amb connexió bluetooth a l'aplicació mòbil de RAY i control per joystick. A més, compta amb un innovador disseny de bateries d'alt voltatge i una opció de marxa enrere per a facilitar les maniobres, entre altres prestacions.

La RAY 7.7 ve amb un connector Schuko –endoll domèstic corrent–, la qual cosa permet la càrrega de la moto a qualsevol endoll. El conductor també tindrà la possibilitat d'incorporar addicionalment, de manera opcional, un connector tipus 2 en la moto, principal connector utilitzat pels automòbils, gràcies a la qual cosa les opcions de punts de càrrega s'incrementen exponencialment.

Sobre ICF Venture Tech II

ICF Venture Tech II FCRE és un fons de capital risc de 20M€ gestionat per ICF Capital que està dirigit a companyies de tecnologia i/o innovació amb un elevat potencial de creixement i revaloració en fases early i sèries A. Les inversions es realitzen tant en capital com en instruments de deute, preferiblement en conversió. Els imports per operació es situen entre 500.000€ i 2M€.