Responsable d'auditoria i control intern
Oferta de feina
1. DESCRIPCIÓ DEL LLOC DE TREBALL
Nom del lloc: RESPONSABLE D’AUDITORIA I CONTROL INTERN
Nombre de places: 1
Lloc de treball: Barcelona.
Àrea: Auditoria, Compliment i Assessoria Jurídica.
Jornada: Temps complet.
Horari: Jornada partida, flexibilitat horària, divendres tarda no es treballa.
Conveni col·lectiu: Grup d’Empreses Institut Català de Finances.
Categoria professional: Grup 1 nivell 7.
Tipus de vinculació: Contracte laboral indefinit, amb sis mesos de període de prova.
Incorporació: Primer trimestre de 2025.
2. REQUISITS DE PARTICIPACIÓ
Prioritàriament: Personal laboral amb vinculació preexistent de caràcter fix o temporal. Oferta publicada internament el 25/11/2024. Termini de presentació de sol·licituds: 29/11/2024.
Excepcionalment: En el cas que ningú no es presenti o no compleixi amb els requisits establerts i les capacitats detallades en l’oferta interna, es tindran en compte les sol·licituds de les persones que els reuneixin i que hagin aplicat a l’oferta externa publicada el 02/12/2024 a www.icf.cat a través del correu talent@icf.cat. Termini de presentació de sol·licituds: 23/12/2024.
Requisits:
2.1. Certificat del nivell de suficiència de català (C1) o equivalent.
2.2. Acreditar la titulació i altres requisits següents:
- Llicenciatura o Grau universitari en ADE, Economia o similar.
- Experiència mínima de 10 anys en auditoria interna o departaments de control intern d’entitats de crèdit o d’entitats financeres.
- Es valorarà coneixement teòric i pràctic de la legislació d’entitats de crèdit.
- Es valorarà coneixements en tècniques d’anàlisi de dades.
- Es valorarà experiència en l’elaboració i seguiment de Mapa de Riscos.
- Eines informàtiques nivell usuari avançat.
Els requisits de participació s’han de reunir en la data de presentació de sol·licituds.
Perfil competencial:
La selecció inclourà les fases i proves necessàries per tal de valorar en les persones aspirants la capacitat analítica que requereixen les funcions a desenvolupar, així com la iniciativa, proactivitat i orientació al control, rigor i atenció al detall, organització i mètode i habilitats de relació i comunicació.
Discapacitats:
Les persones aspirants que es presentin amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33% hauran de presentar la certificació dels òrgans competents de les administracions públiques que acreditin la capacitat per l’acompliment de les tasques que corresponguin al lloc oferit.
Nacionalitat:
Aquelles persones que no tinguin la nacionalitat espanyola o d’algun estat membre de la Unió Europea, hauran d’acreditar el permís de treball vigent.
3. FUNCIONS DEL LLOC DE TREBALL
- Coordinació i suport actiu en el desenvolupament de la funció d’auditoria i control intern del Grup, tant des d’un punt de vista metodològic com de desenvolupament d’eines i controls automàtics.
- Supervisar i executar les auditories internes i activitats previstes en el pla d’auditoria.
- Elaboració d'informes amb les conclusions de les revisions efectuades.
- Preparació d’informes ad hoc a petició de l’alta direcció.
- Seguiment del grau d'implantació de les recomanacions i dels plans d’acció.
- Coordinació de la supervisió dels organismes fiscalitzadors (Intervenció General, Sindicatura de comptes).
- Suport i participació activa en les activitats de la Comissió Mixta d’Auditoria i Control.
4. CRITERIS DE SELECCIÓ I D’AVALUACIÓ
Es valorarà la titulació, la formació i l’experiència, els coneixements relacionats amb el lloc a ocupar i les capacitats i habilitats establertes en el perfil. En concret es valoraran les següents circumstàncies en el procés de selecció:
- Estar en possessió de Llicenciatura o Grau universitari en ADE, Economia o similar.
- Experiència mínima de 10 anys en auditoria interna o departaments de control intern d’entitats de crèdit o com auditor extern en aquest sector.
- Es valorarà coneixement teòric i pràctic de la legislació d’entitats de crèdit.
- Es valorarà coneixements en tècniques d’anàlisi de dades.
- Es valorarà experiència en l’elaboració i seguiment de Mapa de Riscos.
- Eines informàtiques nivell usuari avançat.
- Capacitat analítica que requereixen les funcions a desenvolupar.
- Iniciativa, proactivitat i orientació al control, rigor i atenció al detall, organització i mètode.
- Habilitats de relació i comunicació.
5. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
L'ICF, en compromís amb la igualtat d'oportunitats, garanteix un procés de selecció lliure de discriminació per motiu de sexe, edat, diversitat funcional, orientació sexual, identitat o expressió de gènere, religió, ètnia, estat civil o qualsevol altra circumstància personal o social.
Aquesta convocatòria és objecte de publicació en el portal intern de l’ICF, a través del correu electrònic, i dels mitjans més adients per tal que les persones que estiguin absents en el moment de la publicació puguin tenir-ne coneixement, al portal extern www.icf.cat i en el seu cas les plataformes i portals de treball i ocupació.
El procediment de selecció consistirà en:
1. Comprovació dels requisits de participació i anàlisi del CV per valorar aspectes relacionats amb la titulació, la formació específica, la trajectòria professional i l’experiència en llocs relacionats amb el lloc de treball objecte de selecció. Aquesta fase, que atorgarà un total de 30 punts, serà selectiva i únicament passaran a les següents fases les candidatures que reuneixin els requisits mínims.
2. Un cop feta la valoració, les persones candidates seran convocades a diferents entrevistes personals que atorgaran un total de 40 punts, passaran una prova teòrica i/o pràctica amb una assignació total de 20 punts, i realitzaran un test psicotècnic que atorgarà un màxim de 10 punts. El conjunt d’entrevistes i proves permetrà valorar si disposen dels aspectes tècnics requerits per ocupar el lloc de treball i dels aspectes relacionats amb el perfil competencial.
3. Les persones candidates poden ser excloses del procés de selecció en funció dels resultats obtinguts en les diferents etapes sense, per tant, realitzar la resta d’entrevistes o proves. Algunes de les fases del procés podran ser realitzades per una consultora externa, el tractament de les dades tindrà caràcter reservat i les dades facilitades s’utilitzaran únicament per aquesta convocatòria. Atès que es preveu un gran volum de candidatures presentades a les ofertes d’aquest organisme, només podem garantir una resposta individualitzada a aquelles persones que siguin entrevistades i/o realitzin proves. Les candidatures que no siguin preseleccionades per iniciar el procés de selecció, rebran una resposta general.
6. PRESENTACIÓ DE CURRÍCULUMS
Les sol·licituds per participar en el procediment de selecció s’han de fer arribar màxim fins a 19/12/2024. Les persones interessades que vulguin participar en el procés hauran d’escriure correu electrònic a talent@icf.cat indicant la referència de l’oferta ICF-2024-22 i adjuntant electrònicament la següent documentació:
Curriculum vitae, el més detallat possible, assenyalant les titulacions, la formació i l’experiència professional, així com altres aspectes rellevants per al lloc de treball. Tenir en compte que per una correcta valoració del currículum, pel que fa a la formació, es recomana indicar l’any de realització i/o finalització dels cursos i la durada d'aquests; pel que fa als coneixements de llengua catalana, cal fer constar si es disposa del nivell requerit; quan a l’experiència professional cal fer una descripció detallada de les funcions realitzades en els llocs ocupats i detallar el temps d’inici i fi de la relació contractual.
Certificacions: en cas de requeriment, caldrà aportar els originals de les certificacions acreditatives de les titulacions, formació i experiència laboral esmentades al currículum.