Tècnic/a de compliment normatiu
Oferta de feina
1. DESCRIPCIÓ DEL LLOC DE TREBALL
Nom del lloc: tècnic/a de compliment normatiu.
Nombre de places: 1
Lloc de treball: Barcelona.
Àrea: Auditoria, Compliment i Assessoria Jurídica.
Jornada: Temps complet.
Horari: Jornada partida, flexibilitat horària, divendres tarda no es treballa.
Conveni col·lectiu: Grup d’Empreses Institut Català de Finances.
Categoria professional: Grup 2 nivell 4.
Tipus de vinculació: Contracte laboral indefinit, amb sis mesos de període de prova.
Incorporació: Primer semestre de 2025.
2. REQUISITS DE PARTICIPACIÓ
Prioritàriament: Personal laboral amb vinculació preexistent de caràcter fix o temporal. Oferta publicada internament el 12/02/2025. Termini de presentació de sol·licituds: 18/02/2025.
Excepcionalment: En el cas que ningú no es presenti o no compleixi amb els requisits establerts i les capacitats detallades en l’oferta interna, es tindran en compte les sol·licituds de les persones que els reuneixin i que hagin aplicat a l’oferta externa publicada el 19/02/2025 a www.icf.cat a través del correu talent@icf.cat. Termini de presentació de sol·licituds: 19/03/2025.
Requisits:
2.1. Certificat del nivell de suficiència de català (C1) o equivalent.
2.2. Acreditar la titulació i altres requisits següents, que s’han de reunir en la data de presentació de sol·licituds:
- Grau en Dret o Administració i Direcció d’Empreses.
- Postgrau o programes especialitzats en Compliment Normatiu.
- Experiència mínima de 4 anys en àrees d’activitat relacionades amb compliment normatiu, en sector bancari/financer i/o públic.
- Es valorarà experiència en organismes reguladors.
- Es valorarà experiència en prevenció de blanqueig de capitals.
- Anglès: competència professional completa.
- Eines informàtiques a nivell d’usuari avançat.
Perfil competencial:
La selecció inclourà les fases i proves necessàries per tal de valorar en les persones aspirants la capacitat relacional i de treball en equip, així com la iniciativa, proactivitat i orientació a resultats.
Discapacitats:
Les persones aspirants que es presentin amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33% hauran de presentar la certificació dels òrgans competents de les administracions públiques que acreditin la capacitat per l’acompliment de les tasques que corresponguin al lloc ofertat.
Nacionalitat:
Aquelles persones que no tinguin la nacionalitat espanyola o d’algun estat membre de la Unió Europea, hauran d’acreditar el permís de treball vigent.
3. FUNCIONS DEL LLOC DE TREBALL
- Desenvolupar i mantenir les polítiques i els procediments necessaris per afavorir el compliment normatiu en tot el Grup ICF integrant totes les normatives que siguin d’aplicació, tant de l’àmbit bancari i financer com públiques.
- Mantenir un coneixement actualitzat sobre les normatives que afectin el Grup ICF, interpretant el grau i l’àmbit d’aplicació.
- Coordinar l’adaptació de noves normatives fent un seguiment proactiu i regular de les actualitzacions legals.
- Establir i coordinar mecanismes de detecció i alerta, en especial, els relatius a la prevenció del blanqueig de capitals i finançament del terrorisme.
- Elaboració i execució del corresponent programa de controls sobre l’àmbit normatiu.
- Coordinar i col·laborar amb Auditoria Interna revisions periòdiques sobre aspectes de compliment.
- Fer seguiment de la resolució d’incidències i de les recomanacions aprovades en l’àmbit del compliment normatiu per part d’auditors, interns o externs, o supervisors.
4. CRITERIS DE SELECCIÓ I D’AVALUACIÓ
Es valorarà la titulació, la formació i l’experiència, els coneixements relacionats amb el lloc a ocupar i les capacitats i habilitats establertes en el perfil. En concret es valoraran les següents circumstàncies en el procés de selecció:
- Estar en possessió de Grau en Dret.
- Postgrau o programes especialitzats en Compliment Normatiu.
- Experiència mínima de 4 anys en àrees d’activitat relacionades amb compliment normatiu, en sector bancari/financer i/o públic.
- Experiència en organismes reguladors
- Experiència en prevenció de blanqueig de capitals.
- Anglès: competència professional completa.
- Eines informàtiques a nivell d’usuari avançat.
5. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
L'ICF, en compromís amb la igualtat d'oportunitats, garanteix un procés de selecció lliure de discriminació per motiu de sexe, edat, diversitat funcional, orientació sexual, identitat o expressió de gènere, religió, ètnia, estat civil o qualsevol altra circumstància personal o social.
Aquesta convocatòria és objecte de publicació en el portal intern de l’ICF, a través del correu electrònic, i dels mitjans més adients per tal que les persones que estiguin absents en el moment de la publicació puguin tenir-ne coneixement, al portal extern www.icf.cat i en el seu cas les plataformes i portals de treball i ocupació.
El procediment de selecció consistirà en:
1. Comprovació dels requisits de participació i anàlisi del CV per valorar aspectes relacionats amb la titulació, la formació específica, la trajectòria professional i l’experiència en llocs relacionats amb el lloc de treball objecte de selecció. Aquesta fase, que atorgarà un total de 10 punts, serà selectiva i únicament passaran a les següents fases les candidatures que reuneixin els requisits mínims.
2. Un cop feta la valoració, les persones candidates seran convocades a diferents entrevistes personals que atorgaran un total de 40 punts, passaran una prova teòrica i/o pràctica amb una assignació total de 35 punts, i realitzaran un test psicotècnic que atorgarà un màxim de 15 punts. El conjunt d’entrevistes i proves permetrà valorar si disposen dels aspectes tècnics requerits per ocupar el lloc de treball i dels aspectes relacionats amb el perfil competencial.
3. Les persones candidates poden ser excloses del procés de selecció en funció dels resultats obtinguts en les diferents etapes sense, per tant, realitzar la resta d’entrevistes o proves. Algunes de les fases del procés podran ser realitzades per una consultora externa, el tractament de les dades tindrà caràcter reservat i les dades facilitades s’utilitzaran únicament per aquesta convocatòria. Atès que es preveu un gran volum de candidatures presentades a les ofertes d’aquest organisme, només podem garantir una resposta individualitzada a aquelles persones que siguin entrevistades i/o realitzin proves. Les candidatures que no siguin preseleccionades per iniciar el procés de selecció, rebran una resposta general.
6. PRESENTACIÓ DE CURRÍCULUMS
Les sol·licituds per participar en el procediment de selecció s’han de fer arribar màxim fins a 19/03/2025. En el cas de no haver-se cobert la plaça en aquest termini, l’oferta romandrà oberta fins màxim el 19/05/2025.
Les persones interessades que vulguin participar en el procés hauran d’escriure correu electrònic a talent@icf.cat indicant la referència de l’oferta ICF-2025-07 i adjuntant electrònicament la següent documentació:
Curriculum vitae, el més detallat possible, assenyalant les titulacions, la formació i l’experiència professional, així com altres aspectes rellevants per al lloc de treball. Tenir en compte que per una correcta valoració del currículum, pel que fa a la formació, es recomana indicar l’any de realització i/o finalització dels cursos i la durada dels mateixos; pel que fa als coneixements de llengua catalana, cal fer constar si es disposa del nivell requerit; quan a l’experiència professional cal fer una descripció detallada de les funcions realitzades en els llocs ocupats i detallar el temps d’inici i fi de la relació contractual.
Certificacions: en cas de requeriment, caldrà aportar els originals de les certificacions acreditatives de les titulacions, formació i experiència laboral esmentades al currículum.